کلبه زنبورداری

آشنایی با زنبورداری

کلبه زنبورداری

آشنایی با زنبورداری

در این وبلاگ میخواهم به شما نکات کاربردی و اصولی درباره پرورش زنبور عسل آموزش دهم همراه من باشید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اولین تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی که به ذهن انسان می رسد، وجود موهایی بر روی بدن زنبور عسل است،در صورتی که زنبور وحشی بر روی بدن خود هیچ مو و کرکی ندارد.

تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی

تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی در نیش زدن :

به دلیل نیش‌های دردناکی که زنبورعسل و وحشی دارند ، اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی در نیش زدن در این است که زنبورعسل وقتی تحریک شود، نیش می‌زند اما زنبور وحشی به صورت طبیعی به نیش زدن گرایش دارند. از دیگرتفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی این است که زنبور وحشی می‌توانند چند بار نیش بزند در حالی که زنبورعسل بعد از یک بار نیش زدن می‌میرد.

تشخیص این دو نوع زنبور نیز از دو جهت اهمیت دارد:

  • نحوه درمان افراد آسیب‌دیده
  • نحوه کنترل یا دفع آفات

تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی در شکل ظاهری :

تفاوت‌های فیزیکی تا حدودی شناسایی آنها را راحت‌تر می‌کند. به‌عنوان مثال زنبورهای عسل حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر طول دارند، رنگ بدن برخی کاملا سیاه و برخی دیگر قهوه‌ای مایل به نارنجی با خط‌های زرد است. یکی از ویژگی‌های ظاهری مهم زنبورعسل این است که روی بدن آنها مو دیده می‌شود اما بدن زنبور وحشی نرم و صاف و پوست آنها اغلب شفاف‌ است. بخش میانی تنه زنبور وحشی نیز نسبت به زنبورعسل باریک‌تر است. آنها مشخصا چهار بال دارند و براحتی می‌توان رنگ‌ شفاف پوست آنها را با الگوهای مختلف زرد و سیاه تشخیص داد.

تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی

تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی در نوع  زیست و زیستگاه  :

تفاوت زنبورعسل و زنبور وحشی در نوع  زیست و زیستگاه بسیار زیاد است. فرضا کلونی زنبورعسل گاه تا مرز ۷۵ هزار زنبور می‌رسد در حالی که کلونی زنبور وحشی بندرت به مرز ۱۰ هزار زنبور می‌رسد. در زنبور  وحشی، ملکه آشیانه را برای کلونی خود می‌سازد، در حالی که در کلونی زنبورعسل این وظیفه را زنبورهای کارگر به عهده دارند. زنبور وحشی به خواب زمستانی می‌رود و پاییز سال بعد لانه جدید بنا می‌کند، در حالی که زنبورعسل این‌گونه نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی